Az
E-vitamin véd a szívrohamtól – legalábbis ezt az eredményt hozta az a cambridge-i
vizsgálat, amelyet kétezer, szívkoszorúér-szűkületben szenvedô páciensen végeztek
el. Azoknak a betegeknek, akik 400 vagy 800 milligramm E-vitamint vettek be
naponta, 66 százalékkal kevesebb volt az esélyük a „nem halálos szívinfarktus”
elszenvedésére, mint a kontrollcsoport tagjainak (ôk csak placebót kaptak).
A halálos kimenetelű infarktusok számát a gyógyszerkészítmények mindazonáltal
nem tudták csökkenteni. Valószínűleg ezekben a betegekben az ér olyan nagy mértékben
károsodott, hogy az E-vitamin már nem tudott megfelelôen hatni.
Az E-vitamint magasztalja egy másik tanulmány is. Eszerint ha az idôs emberek
immunrendszere már legyengült, az ellenálló képességet valószínűleg ismét javítja
ez a vitamin. Mindenesetre a megvizsgált csoport tagjainak a vérmintájából egyértelműen
több antitest mutatható ki, s ez a feltételezést igazolja.
(Bild der Wissenschaft)