eTrend KONFERENCIA


Budapest, 2016. december 9-10.

December 9. péntek

14.00 – 15.00 Érkezés és regisztráció (szendvicsebéd)
15.00 – 15.10 Köszöntő
Merklné Kálvin Mária, főosztályvezető (Oktatási Hivatal, PSZKF)
15.10 – 15.45 Digitális Oktatási Stratégia
Czunyiné dr. Bertalan Judit kormánybiztos (EMMI)
15.45 – 16.15 Sulinetwork-díj átadó
Sulinet Osztály (Oktatási Hivatal)
16.15 – 16.45 Szünet
16.45 – 17.05 Erasmus+
Vercseg Zsuzsanna, Tempus Közalapítvány
17.05 – 17.35 Digitális kompetencia fejlesztése másképp – az eTwinning program  
Nagy Regina szakmai vezető (Oktatási Hivatal)
17.35 – 18.05 Az internetes bántalmazás prevenciója
Dr. Jármi Éva, ELTE-PPK
18.05 – 18.30 Trendek és kihívások a digitális oktatásban
Dr. Főző Attila László, IVSZ

December 10. szombat

9.00 – 10.30

Szekció I.

Szekció II.

Szekció III.

Szekció IV.

eTwinning (portál, web 2.0 eszközök)

Fordított osztályterem

eBiztonság Minősítés

Kódoljunk együtt!

Kalocsa Ibolya nagykövet

Csordás Ildikó

Lévainé Müller Katalin

Dr. Főző Attila László

                                              
10.30 – 11.00    Szünet
11.00 – 12.30

Szekció I.

Szekció II.

Szekció III.

Szekció IV.

eTwinning (portál, jó gyakorlatok)

Fordított osztályterem

eBiztonság Minősítés

Szép adatok műhelye

Németh Zoltánné nagykövet

Csordás Ildikó

Lévainé Müller Katalin

Dr. Főző Attila László

12.30 – 13.30    ebéd (svédasztalos)

eTwinning: az európai iskolák közössége (haladóknak – eTwinning portál, web 2.0 eszközök) – Kalocsa Ibolya, eTwinning Nagykövet
A műhelymunka célja, hogy a résztvevők megismerjék az eTwinning programot és annak technológiai alkalmazási lehetőségeit a tanítás, tanulás során. A résztvevőknek az eTwinning portálja teljes támogatást nyújt a projektek megvalósítása során és mivel a szekció jelentős része gyakorlati jellegű ennek lehetőségeit ki is lehet próbálni, és a portálon túl, több hasznos IKT eszközzel, web2.0-ás alkalmazással is megismerkedhetnek.

Fordított osztályterem - Csordás Ildikó, Oktatási Hivatal, Sulinet Osztály
A fordított osztályterem olyan tanulásszervezési eljárás, amelyben a tradicionális oktatásból ismert formák helyet cserélnek: az ismeretátadás történik otthon és az ismeretek elmélyítése az iskolában. A tanár segédanyagokat, általában videókat, képernyővideókat, prezentációkat vagy más média anyagokat ad a tanulóknak otthoni tanulmányozásra.
A szekció résztvevői megismerik a módszerhez kapcsolódó pedagógiai fogásokat, illetve a technológiákat, amelyek segítségével bemutató videókat készíthetnek.

eBiztonság Minősítés – Lévainé Müller Katalin, Oktatási Hivatal, Sulinet Osztály
Az Európa-szerte ismert és elterjedt eBiztonság Minősítés program ( http://www.esafetylabel.eu/ ) célja, hogy az internet- és eszközhasználat, az online megjelenés biztonságos legyen, az intézmények könnyen lépést tarthassanak az eBiztonsági alapelvekkel, értékelhessék saját intézményük infrastruktúráját, irányelveit és gyakorlatát. Segítségével kiderül az intézmény eBiztonsági szintje, illetve hiányosságok esetén az, hogy milyen feladatok elvégzése szükséges a biztonság teljes körű kiterjesztése érdekében.
Magyarországon az Oktatási Hivatal Sulinet Osztályának munkatársai végzik a projekt koordinációját. A workshop résztvevői megismerkedhetneknek a program nyújtotta lehetőségekkel, a minősítés lépéseivel.

Kódoljunk együtt! – Dr. Főző Attila László, IVSZ
A kódolás ma már a digitális kompetencia része, egy fontos eszköz a digitalizáció világában. A workshopon a méltán népszerű micro:bit lapkával dolgozva mindenki beléphet a kódolás világába és meggyőződhet arról, hogy a kódolás nem csak az informatika tantárgy tanóráin kaphat helyet.

eTwinning: az európai iskolák közössége (kezdőknek – eTwinning portál, jó gyakorlatok) – Németh Zoltánné, eTwinning Nagykövet
A műhelymunka célja, hogy a résztvevők megismerjék az eTwinning programot és annak pedagógiai, módszertani alkalmazási lehetőségeit a tanítás, tanulás során.
Az eTwinning program megismerésén túl módszertani ismeretekkel is gazdagodhatnak a résztvevők, valamint hasznos, már megvalósított eTwinning projekteken, jó gyakorlatokon keresztül sajátíthatják el a projekttervezés, megvalósítás alapjait.

Szép adatok műhelye - Dr. Főző Attila László, IVSZ
Az adatok egyre nagyobb mennyiségben vesznek körül bennünket. Sok adatvizualizációs eszköz segít abban, hogy megértsük az összefüggéseket és a tanulóknak megtanítsuk értelmezni a grafikonokat akár kultúráról, földrajzról, történelemről, technológiáról vagy éppen művészetekről van szó. A műhelymunka során az "információ szép" világába kaphat bárki betekintést és készíthet is olyan grafikont, amilyennel még talán nem találkozott.