Csikós András (1947-2006) festőművész 1970-ben végez a Szegedi Tanárképző Főiskolán, mestere Vinkler László. 1980-ban Koszta-emlékéremmel jutalmazzák munkáját; 1990-ben megkapja a Csongrád Megye Alkotói Díját. A Vásárhelyi Iskola jellegzetes képviselője. Leggyakrabban alföldi tájakat, Hódmezővásárhely környéki tanyákat, kisvárosi vedutákat, a Tisza ártereit és holtágait festi. Festményei szűkebb környezetének alapos ismeretéről tanúskodnak. Képeinek fő értéke a részletszépségek megragadása, az egyedi tájkarakter rögzítése. Szürreális-szimbolikus látomásokat is festett a tájképein megszokott részletező realizmussal. Csikós pályakezdésének korai műve a Fekete szék című kompozíció, mely az alföldi realisták szellemében, igazi verista értékek mentén fogalmazódott. Háttámlájával a néző felé fordított karfás széket látunk az előtérben, melynek egy üres vakráma van támasztva balról, egy pálca átvetve a karfáján, s egy füles korsó áll mellette jobbról. A szék alatt összetört cserépedény darabjai utalnak szimbolikusan az elmúlásra, s a karfáról lelógó piros fonal vezeti tekintetünket fel-le a karfa, illetve a törött cserepek között. A háttéri fal előtt nagy, négyszögletes geometrikus forma fogja mintegy keretbe a kép előtéri motívumait. A festmény jól érzékelteti Csikós András anyagismeretét és bravúros rajztudását, ahol a címadó szék anyagszerű festésmódja jól összevethető a háttéri festett, alapozott falemezek oldott, laza ecsetjárásról árulkodó felületi megoldásával.
Lépcsőház